روش ساخت و تهیه کاور های پلاستیکی کاغذ a4 و…

کاور سورنا شرایط مناسب برای محافظت از اسناد و مدارک کاغذی را که باید بایگانی گردند را فراهم می کند و علاوه بر آن هنگام ارائه مدارک ظاهری رسمی و با نزاکت به آن می بخشد. در تولید کاور پلاستیک، ویژگی های مختلفی در نظر گرفته می شود. هر کدام از این موارد می تواند یک فاکتور بسیار مهم برای انتخاب یک کاور کاغذ A4 کاغذ در هنگام خرید باشد. این ویژگی ها شامل وزن، مواد اولیه، شفافیت، درخشندگی و سهولت در قرار گرفتن کاغذ در آن می باشد.

 

اهمیت وزن در تولید کاور پلاستیک

اولین ویژگی که در تولید کاور پلاستیک باید در نظر گرفته شود، وزن آن می باشد. به طور کلی این کاورها در چهار گروه خیلی سنگین، سنگین، استاندارد و اقتصادی تولید می گردند. هر کدام از این دسته بندی ها دارای دوام و کاربرد متفاوتی هستند.

  • کاور کاغذ A4 خیلی سنگین: این نوع بیشترین ماندگاری و کارایی را برای نگهداری برگه های پرمصرف، مانند نامه ها و گزارش ها را دارا می باشد.
  • کاور پلاستیک سنگین: ماندگاری این نوع کاور برای نگهداری مداوم برگه هایی که زود به زود استفاده می شوند، بسیار مناسب است.
  • کاور کاغذ A4 استاندارد: برای امور بایگانی و استفاده های روزمره بسیار مناسب است.
  • کاور پلاستیک اقتصادی: این نوع از کاورها خیلی نازک هستند و برای نگهداری طولانی برگه های کم مصرف مناسب می باشند.

 

در تهیه کاور های پلاستیکی، ویژگی های مختلفی در نظر گرفته می شود.

 

مواد اولیه در تولید کاور پلاستیک

ویژگی دیگر در انتخاب کاور کاغذ A4 مناسب، مواد اولیه به کار رفته در تولید کاور پلاستیک می باشد. دو ماده ی اصلی که امروزه بیشتر در این محصولات کاربرد دارند، پلی پروپیلن و وینیل هستند. ماده دیگر در تولید کاور پلاستیک مایلار یا پلی استر است که باعث بالا رفتن مقاومت کاور سورنا می گردد. البته به دلیل گران قیمت بودن این ماده در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کاور پلاستیک پلی پروپیلن: این نوع از کاورها امروزه پر مصرف ترین نوع در بازار هستند. از بزرگترین مزیت های پلی پروپیلن این است که در هنگام استفاده در دراز مدت، جوهر نوشته ها به سطح کاور کاغذ A4 نمی چسبد و رد نوشته بر روی آن به جا نمی ماند. از دیگر مزایای کاور های پلی پروپیلن این است که در حین نازک بودن از دوام بالایی برخوردار هستند.
  • کاور کاغذ A4 وینیل: کاور وینیل از رایج ترین انواع کاورها هستند و قبل از دسترسی به پلی پروپیلن، شایع ترین نوع کاور ها بودند. مردم به دلیل ظاهر سنتی و سنگین بودن آن به این کاورها جذب می شوند. البته کاور وینیل به اندازه کاور های پلی پروپیلن با دوام نیست، اما ظاهر خوب و احساس سنگین بودن را به بیننده القا می کند. رستوران ها و کافی شاپ ها از این نوع کاور برای نگهداری و ماندگاری بیشتر منوهای خود استفاده می کنند.
  • براقیت و درخشندگی: براقیت و درخشندگی کاور های کاغذ به ۳ دسته تقسیم می گردند، نوع اول کاور های شفاف می باشد که اکثر مردم دنیا این نوع کاور پلاستیک را ترجیح می دهند. یک کاور شفاف، ظاهری کاملا واضح دارد و برای محافظت از برگه هایی که دارای محتوای محرمانه می باشند مناسب نیست. هر تولید کننده اسم تجاری خاصی را بر روی محصولات خود می گذارد. اما در حالت عادی با نام های شفاف و شفاف کریستالی شناخته می شوند که هر دو به یک ویژگی اشاره دارند.

استفاده از ماده مایلار یا پلی استر باعث بالا رفتن مقاومت کاور سورنا می گردد.

 

  • کاور پلاستیک مات: در این نوع از کاور های کاغذ، مزیت درخشندگی حذف گردیده و برای ساخت آن از ترکیب یک رزین خاص و یک طرح برجسته به منظور جذب نور استفاده شده است. این نوع از کاورها، محافظ بسیار مناسبی برای نگهداری مدارک محرمانه می باشند. بسیاری از خریداران این نوع کاور کاغذ A4 را به دلیل عدم برجای گذاشتن رد اثر انگشت بر روی آن، انتخاب می کنند. برخی از تولیدکنندگان معتبر برای کاهش هزینه های تولید، اقدام به تولید این نوع از کاور پلاستیک می کنند.
  • کاور کاغذ A4 نیمه شفاف: این نوع کاور پلاستیک تقریبا شبیه به کاور های مات می باشد و بخش زیادی از مزیت شفافیت در آن حذف گردیده است. تنها تفاوت آن با نمونه های مات در این است که از رزین در تولیدات آن استفاده نمی شود. در تولید کاورهای نیمه مات فقط از یک طرح برجسته استفاده می کنند. کاور کاغذ A4 نیمه مات به نسبت انواع دیگر از قیمت کمتری برخوردار می باشد.
  • نحوه قرار گرفتن کاغذ: امروزه محبوب ترین مدل قرار دادن کاغذ در کاور های پلاستیکی، مدل قرار گرفتن از بالا می باشد. اما همیشه به این صورت نیست. بسیاری از برگه ها برای نگهداری، احتیاج به نوع متفاوتی از کاورها دارند که کاربرد کمی متفاوت نسبت به شیوه سنتی یا مرسوم آن دارد. سمت راست کاور کاغذ A4 یک ایندکس به همراه تعدادی پانچ قرار دارد که برای نگهداری در پوشه، زونکن و یا کلاسور کاربرد دارد. با وجود ایندکس دیگر نیازی به پانچ کردن برگه ها نمی باشد.

کاور شفاف، ظاهری کاملا واضح دارد و برای محافظت از برگه هایی که دارای محتوای محرمانه می باشند مناسب نیست.

 

مواد افزودنی مفید برای تولید کاور پلاستیک

برخی از کاورهای کاغذ علاوه بر مواد اولیه ای چون پلی پروپیلن و وینیل، از مواد مفید دیگری که مزایای آن ممکن است هنگام خرید برای شما مهم باشد استفاده می کنند. کاور پلاستیک بازیافت شده برای افرادی که دوستدار محیط زیست هستند و به آن اهمیت می دهند بسیار مناسب است. این نوع از کاورهای کاغذ، تقریبا از ۷۰٪ مواد بازیافت شده تولید می گردند. کاور کاغذ A4 دوست دار محیط زیست از پلی پروپیلن بدون اسید ساخته می شود که شامل افزودنی اضافی است که می تواند پس از دور انداختن کاور را تجزیه و به طبیعت بازگرداند. آزمایش های ASTM نشان داده است که این محصول در زمان دو الی پنج سال پس از دفن زباله های بی هوازی تجزیه می شود. البته به دلیل شرایط مختلف و تنوع گسترده در سیستم های دفن زباله، زمان واقعی تجزیه ی آن ممکن است متفاوت باشد.

 

جمع بندی

کاور سورنا ضد میکروب از دیگر محصولات می باشد که برای نگهداری اسناد و مدارک پرمصرف بسیار مناسب است. این نوع کاور کاغذ A4 دارای یک ماده افزودنی خاص می باشد که باعث جلوگیری از رشد میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها می شود. اگر مدارک و برگه هایی دارید که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند، کاور ضد میکروب، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده شما می باشد.